![Inglés Formación Profesional Grado Medio adaptado a la FP dual](https://fpestudios.es/wp-content/uploads/2024/10/Ingles-Formacion-Profesional-Grado-Medio-763x1030.png)
El módulo tiene 100 horas de asignación.
Adaptado FP Dual Real Decreto 659/2023, de 18 de julio,
Grado Medio
Papel estucado 19X26 cm
Ciclos de formación profesional de grado medio
Formato SCORM de apoyo al profesorado
Este manual de Formación Profesional en Inglés de gardo medio ofrece un enfoque práctico y detallado para mejorar habilidades lingüísticas y comunicativas en contextos laborales internacionales. A través de sus unidades, el manual abarca temas como saludos formales e informales, costumbres de diferentes culturas, descripción de entornos laborales, y gramática del presente y pasado. Los estudiantes desarrollarán competencias en la comunicación por email, la organización de reuniones y la realización de entrevistas en inglés.
Con un énfasis especial en el aprendizaje del vocabulario relacionado con nacionalidades, profesiones, tecnología y sostenibilidad, este manual también cubre temas esenciales como el uso del inglés para viajes de negocios, elaboración de CVs, y gestión de diferencias culturales. Incluye secciones de lectura, escritura, escucha y conversación, que aseguran una formación integral adaptada a las necesidades del mercado laboral actual.
Cada unidad ofrece actividades de práctica interactiva y ejercicios que refuerzan el uso del inglés en situaciones reales, desde planificación de eventos hasta resolución de problemas en reuniones internacionales. Con un enfoque en habilidades de comunicación efectiva y comprensión de contextos socioculturales, el manual es ideal para quienes desean mejorar su nivel de inglés para la vida profesional y adquirir conocimientos sobre diferencias culturales en el entorno de trabajo global.
La descripción incluye términos clave como “Formación Profesional”, “Inglés para el trabajo”, “comunicación profesional”, “diferencias culturales”, “gramática”, y “viajes de negocios”, que ayudarán a mejorar el posicionamiento SEO y a atraer a potenciales usuarios que buscan recursos educativos y formación en inglés aplicada al entorno profesional.
Table of content
U1. NICE TO MEET YOU
READING – Greeting customs in different cultures
VOCABULARY – Nationalities, jobs
GRAMMAR – Present simple, present continuous, to be
FUNCTIONAL LANGUAGE – Formal and informal greetings and farewells
LISTENING – Formal and informal introductions
WRITING – A self-introduction email to new collaborators
SPEAKING – Introduce yourself in different contexts
SOCIOCULTURAL – Introductions and greetings in different cultures
PRACTICE
U2. DESCRIBING YOUR WORLD
READING – Consumer trends
VOCABULARY – Adjectives to describe
GRAMMAR – Comparatives and superlatives, as…as
FUNCTIONAL LANGUAGE – Describing and comparing places and people
LISTENING – Describing a workplace
WRITING – An email to suggest a place to host an event
SPEAKING – Make an invitation and respond
SOCIOCULTURAL – Stereotypes and prejudices
PRACTICE
U3. DAILY ROUTINES AND HABITS
READING – Successful daily routines
VOCABULARY – Daily activities, routines
GRAMMAR – Frequency adverbs, present simple, time expressions and prepositions of time
FUNCTIONAL LANGUAGE – Ordering food and drinks
LISTENING – An interview about someone’s daily routine
WRITING – A formal email
SPEAKING – An interview
SOCIOCULTURAL – Cultural differences in routines around the world
PRACTICE
U4. PLANS AND PREDICTIONS
READING – Technological predictions
VOCABULARY – New technology, internet verbs
GRAMMAR – Future forms will / going to, future time expressions
FUNCTIONAL LANGUAGE – Making plans and predictions
LISTENING – Future plans
WRITING – A report about an upcoming event
SPEAKING – Make plans and predictions about the future
SOCIOCULTURAL – Business etiquette around the world
PRACTICE
U5. TRAVEL
READING – Business travel and travel brochures
FUNCTIONAL LANGUAGE – Bookings and travels, problems with transports
GRAMMAR – Time and itineraries, imperative forms to give advice, conditional for requests
FUNCTIONAL LANGUAGE – Arranging a booking, checking-in at a hotel, dealing with transport problems
LISTENING – Arranging a booking
WRITING – An email to schedule a travel
SPEAKING – Organising a travel itinerary
SOCIOCULTURAL – Sociocultural difference in customer service
PRACTICE
U6. OUR EXPERIENCES
READING – Biographies of famous people
VOCABULARY – Adjectives to talk about experiences and events
GRAMMAR – Simple past (regular verbs and to be), present perfect, past time expressions
FUNCTIONAL LANGUAGE – Describing a life experience, suggesting and recommending
LISTENING – Past experiences
WRITING – An email of recommendation
SPEAKING – Work or studying experiences
SOCIOCULTURAL – Cultural awareness in the workplace
PRACTICE
U7. SKILLS AND ABILITIES
READING – Career paths
VOCABULARY – Professions, skills
GRAMMAR – Modal verbs of ability and possibility, gerunds and infinitives
FUNCTIONAL LANGUAGE – Talking about skills
LISTENING – Interviews about professional skills
WRITING – A CV
SPEAKING – Skills and abilities
SOCIOCULTURAL – Difference of CV in the US and the UK
PRACTICE
U8. THE ENVIRONMENT
READING – Electronic waste
VOCABULARY – The environment, sustainability, recycling
GRAMMAR – There is/there are, countable and uncountable nouns, quantifiers
FUNCTIONAL LANGUAGE – Talking about waste management and environmental issues
LISTENING – Environmental issues in the workplace
WRITING – A proposal on ways a company can reduce its environmental impact
SPEAKING – Reducing waste in the workplace
SOCIOCULTURAL – Sustainability practices
PRACTICE
U9. COMMUNICATION AT WORK
READING – Email communication and exchange
VOCABULARY – Meeting, teleconference
GRAMMAR – Ways to disagree, passive voice, relative clauses
FUNCTIONAL LANGUAGE – Taking part in a teleconference or a meeting
LISTENING – A meeting
WRITING – Drafting notes, an email to schedule a meeting
SPEAKING – A meeting
SOCIOCULTURAL – Overcome the challenges of teleconferencing across different time zones and cultures
PRACTICE
¡Espero que te sea útil!